چاقوی ترک‌ها پنیر سوییسی را سر برید

دور اول مسابقات جام ایرلاین‌های اروپایی به پایان رسید و هشت ایرلاین به دور دوم این رقابت‌ها راه یافتند. در اولین دیدار از مرحله‌ی یک چهارم نهایی‌، دو تیم ترکیش ایرلاینز و سوییس‌ایر در مقابل هم قرار گرفتند که ترکیش ایرلاینز توانست با ارائه‌ی یک بازی حساب‌شده سوییس‌ایر را شکست دهد و به دور نیمه‌نهایی رقابت‌ها را ه پیدا کند.

airline-team9 goal-950402

در ابتدای بازی این بازیکنان سوییسی بودند که بازی را بهتر آغاز کردند، اما دفاع منسجم ترکیش‌ایرلاینز مانع از رسیدن سوییس‌ایر به گل شد. به این ترتیب در دقایق ابتدایی بازی  شاهد اتفاق چندان مهمی نبودیم. اما رفته‌رفته دو تیم از بازی محتاطانه فاصله گرفتند و شاهد چند موقعیت حساس در بازی بودیم که هیچ‌کدام به گل تبدیل نشدند. در مهم‌ترین این فرصت‌ها، ترکیش ایرلاینز تلاش کرد با کمک فرودگاه اصلی خود یعنی فرودگاه آتاتورک و فرودگاه صبیحا گوکچن استانبول به گل برسد، اما پنج فرودگاه‌ اصلی سوییس‌ایر متشکل از فرودگاه‌های بین‌المللی زوریخ، ژنو، بازل، مولوز و فرایبورگ، مانع گل‌زنی ترکیش ایرلاینز شدند تا در پایان چهل‌وپنج دقیقه‌ی اول، دو تیم با نتیجه‌ی مساوی بدون گل راهی رختکن شدند.

turkish 2

در نیمه‌ی دوم بازیکنان ترکیش ایرلاینز بازی را بهتر آغاز کردند و رفته‌رفته بر شدن حملات ترکیش ایرلاینز افزوده شد، اما دفاع سوییس‌ایر حملات ترک‌ها را دفع می‌کرد. سوییسی‌ها با روی آوردن به بازی دفاعی تلاش می‌کردند حملات سهمگین ترکیش ایرلاینز را مهار کنند. فرو رفتن در لاک دفاعی کار دست سوییس‌ایر داد و این ایرلاین که در سال‌های اول فعالیتش یکی از بهترین و موفق‌ترین خطوط هوایی اروپا و جهان بود، در سال ۲۰۰۲ اعلام ورشکستگی کرد. در مقابل ترکیش ایرلاینز با اتخاز تصمیم‌های مناسب مالی، نوسازی ناوگان و ازائه‌ی خدمات منحصربه‌فرد به مسافر توانست درآمد خود را طوری افزایش بدهد که بالاترین نرخ رشد را درمیان ایرلاین‌های جهان به خود اختصاص دهد. به این ترتیب ترکیش‌ایرلاینز توانست از دفاع سوییس‌ایر بگذرد و اولین گل را وارد دروازه‌ی سوئیس‌ایر بکند.

turkish 1

سوئیس‌ایر در سال ۲۰۰۵ با ادغام در لوفت‌هانزا و تعویض‌های هوشمندانه، خود را تقویت کرد و توانست به سطح استانداردهای جهانی بازگردد. سوییسی‌ها تلاش می‌کردند با ضدحمله و رساندن توپ به نوک حمله به گل برسند. در یکی از ضدحملات، مهاجم سوییس‌ایر ضربه‌ی را روی دروازه‌ی ترکیش ایرلاینز فرستاد که با اختلاف بسیار ناچیزی از کنار تیرک دروازه عبور کرد. بلافاصله بعد از این ضربه، ترکیش ایرلاینز بعد از مهار این ضربه‌ی سوییس‌ایر، موفق شد تعداد و کیفیت ناوگان خود را افزایش بدهد و با ۳۲۴ فروند هواپیما و ۲۸۹ مقصد پروازی از سوییس‌ایر با ۸۳ فروند هواپیما و ۱۰۶ مقصد پروازی، پیش بیفتد. به این ترتیب گل دوم ترک‌ها به ثمر رسید و ۲ بر صفر از سوییس‌ایر جلو افتاد.

turkish 4

به نظر می‌رسید ترکیش ایرلاینز بعد از گل دوم آرام‌تر بازی کند اما ترک‌ها دست از حمله برنداشتند. رفته‌رفته دفاع سوییس با حملات پی‌درپی ترک‌ها درهم شکست و ترک‌ها با افزایش سقف درآمد سالانه و تعداد کارکنان‌شان توانستند برای بار سوم دروازه‌ی سوییس‌ایر را باز کنند. ترکیش ایرلاینز تعداد پرسنل خود را به بیش از ۱۸هزار نفر رساند و با اتخاذ تاکتیک مناسب توانست درآمد خود را در سال ۲۰۱۵ به بیش از ۱۰ میلیارد دلار برساند.

turkish 5

با این گل دیرهنگام ترکیش ایرلاینز دیدار بین این دو ایرلاین اروپایی با برتری ترکیش ایرلاینز به پایان رسید تا ترکیش ایرلاینز به دور نیمه‌نهایی رقابت‌ها راه یابد و سوییس‌ایر از جام خداحافظی کند.

بازی‌های نیمه‌نهایی:

بریتیش ایرویز (انگلیس) و لوفت هانزا (آلمان)

ایرفرانس (فرانسه) – ترکیش ایرلاینز (ترکیه)

wp_reset_query();

نظر خود را بنویسید :

نام و نام خانوادگی(الزامی)
نشانی ایمیل (الزامی)