خروس‌های فرانسوی به فینال نرسیدند

پس از انجام بازی‌های دور مقدماتی و دور دوم جام ایرلاین‌های اروپایی، در دومین دیدار از مرحله نیمه نهایی رقابت‌های جام ایرلاین‌های اروپایی، دو تیم ایرفرانس و ترکیش‌ایرلاینز به مصاف هم رفتند. دو تیم که برای رسیدن به نیمه‌نهایی حریفان قدرتمندی را پشت سرگذاشته بودند، با آمادگی کامل وارد میدان شدند.

airline-blog-new-team-14--950408

در اولین دقایق مسابقه، ترکیش‌ایرلاینز با تکیه بر قدرت ناوگان ۳۲۹ فروندی خود، نخستین گل خود را وارد دروازه‌ی ایرفرانس کرد. علاوه بر این، تعداد مقاصد پروازی ترکیش در سال ۲۰۰۳ نزدیک به ۱۰۳ بود و تا سال ۲۰۱۵ در روندی صعودی آن را به ۲۹۰ رساند، بنابراین با توجه به این‌که ترکیش ۲۹۰ مقصد پروازی دارد و ایرفرانس ۲۰۴ مقصد، ترکیش علاوه بر ناوگان در مقاصد پروازی نیز از ایرفرانس پیشی گرفت.

Turkish Airline1

در ادامه ترکیش ایرلاینز بار دیگر سعی کرد دروازه‌ی فرانسوی‌ها را باز کند. ترک‌ها این بار بر اساس خدمات به مشتریان وفادار حمله‌ای ترتیب دادند. ترکیش ایرلاینز خدماتی را که به موجب آن امتیازاتی برای مسافران همیشگی خود قائل می‌شوند و به Miles&Smiles معروف است، رو کردند. اگرچه ترکیش‌ایرلاینز در این زمینه بسیار قوی است و با اعمال طبقه‌بندی‌های مختلف رضایت مشتریان و خدماتش را افزایش می‌دهد، اما در مقابل ایرفرانس نیز Flying Blue را دارد و با تفکیک درجه‌ی وفاداری، مسافرانش را به گروه‌های مختلفی تقسیم می‌کند و برای هر گروه امتیازهایی را در نظر می‌گیرد. علاوه بر این، ایرفرانس با تشکیل باشگاهی به‌نام باشگاه ۲۰۰۰، علاوه بر مشتریان وفادارش، برای سلبریتی‌ها و سیاستمداران نیز امتیازات VIP قائل می‌شود. به این ترتیب ایرفرانس در یک ضد‌حمله‌ی قوی و سرعتی، گل مساوی را وارد دروازه‌ی ترکیش کرد.

فرانسوی‌ها که بعد از گل تساوی با اعتماد به نفس‌ بیشتری بازی می‌کردند، توپ و میدان را در اختیار گرفتند و حمله‌ی دیگری را روی دروازه ترکیش طرح‌ریزی کردند. ایرفرانس برای این حمله روی فرودگاه‌های اصلی خود یعنی شارل دوگل و اورلی حساب کرده بود اما این حمله ثمری نداشت، زیرا ترکیش ایرلاینز در مقابل دو فرودگاه اصلی ایرفرانس، سه فرودگاه اصلی یعنی آتاتورک، فرودگاه بین‌المللی اسن بوآغا و صابیحا گوکچن را در خط دفاع قرار داد. به این ترتیب تیر فرانسوی‌ها به سنگ خورد و بازی با همان نتیجه‌ی ۱-۱ در نیمه‌ی نخست به پایان رسید.

در  دقایق ابتدایی نیمه‌ی دوم نیز تیم‌ها چندین بار دروازه‌ی یکدیگر را تهدید کردند که هیچ‌کدام ثمری نداشت. در یکی از این حملات، این مهمانداران خوش‌پوش و آراسته‌ی ترکیش ایرلاینز وارد عمل شدند و سعی کردند امتیازی برای تیم‌شان کسب کنند اما ظاهرا این نکته را از خاطر برده بودند که در مقابل مهمانداران فرانسوی صف‌آرایی کرده اند که کشورشان در زمینه‌ی مد و لباس، صاحب سبک است و حرف زیادی برای گفتن دارد. در نتیجه این حمله نیز برای ترکیش گلی در پی نداشت.

Turkish Airline2

حمله‌ی بعدی را ایرفرانس ترتیب داد. فرانسوی‌ها تلاش کردند با دراختیار داشتن امتیاز جابه‌جایی مهمانان جشنواره‌ی فیلم کن به گل برسند. در مقابل این حمله، استراتژی دفاعی ترکیش ایرلاینز قرار داشت که شیوه‌ی تبلیغاتش بود؛ ترک‌ها ترجیح دادند برای مطرح شدن هرچه بیشتر در بین مردم و کسب محبوبیت، از تیزرهای تلویزیونی تأثیرگذار استفاده کنند. در نهایت این حمله‌ی ایرافرانس چندان پرقدرت نبود و گلی در پی نداشت.

در ادامه ایرفرانس که عدد باورنکردنی ۵۱ سانحه‌ی هوایی مرگبار در تاریخ فعالیتش داشت، به خاطر این خطا یک کارت قرمز دریافت کرد و به دنبال آن ترکیش‌ایرلاینز، که با ۱۴ سانحه‌ی هوایی مرگبار به‌نسبت ایرلاین فرانسوی تاریخچه‌ی امن‌تری داشت، ‌صاحب یک ضربه‌ی پنالتی شد. مهاجم ترکیش ایرلاینز با یک ضربه‌ی چیپ پنالتی را به گل تبدیل کرد و نتیجه‌ی بازی ۱-۲ به سود ترکیش‌ایرلاینز شد.

با این که تیم ملی فوتبال فرانسه با نتیجه‌ی پرگل ۵ – ۲ مقابل ایسلند و شکست دادن آلمان قدرتمند با دو گل، مقتدرانه به فینال جام ملت‌های اروپا راه پیدا کردند و ترکیه در همان مرحله‌ی گروهی حذف شد، اما رقابت ایرلاین‌هایشان در آسمان‌ها به گونه‌ی دیگری به پایان رسید. اگرچه ایرفرانس تلاش می‌کرد بازی را به تساوی بکشد، اما دیگر توانی برای مقابله بار رقیب نداشت و دیدار این دو ایرلاین بین‌المللی با همان نتیجه‌ی ۱-۲ به سود ترک‌ها به پایان رسید. به این ترتیب ترکیش‌ایرلاینز جوان و پرانگیزه به فینال جام ایرلاین‌های اروپا راه یافت و ایرفرانس قدیمی و کهنه‌کار از دور رقابت‌ها حذف شد.

بازی‌های نیمه‌نهایی:

بریتیش ایرویز (انگلیس) و لوفت هانزا (آلمان)

wp_reset_query();

نظر خود را بنویسید :

نام و نام خانوادگی(الزامی)
نشانی ایمیل (الزامی)