شکست سنگین پرتغال در غیبت رونالدو

در آخرین رقابت دور نخست جام ایرلاین‌های اروپا در سال ۲۰۱۶، دو ایرلاین آستریان‌ایر و تاپ پرتغال به مصاف هم رفتند؛ رقابتی که از ابتدا بسیار نزدیک به هم می‌رسید. آستریان‌ایر که با شعار «the charming way to fly» پا به زمین مسابقه گذاشته بود خیلی زود به گل رسید. این گل را باید به نام ایرلاین لوفت‌هانزا نوشت که به عنوان شرکت مادر آستریان‌ایر، پشتوانه‌ی بسیار قدرتمندی برای این خطوط هوایی ساخته است.

airline-team5-goal-950402 (1)

در ادامه تیم اتریشی برگ برنده‌ی دیگری رو کرد و بلافاصله به گل دوم خود رسید تا نوید یک بازی پرگل را بدهد.  این گل را ناوگان پرتعدادتر آستریان‌ایر، با دارا بودن ناوگانی متشکل از ۷۴ هواپیما و ۱۱۷ مقصد، وارد دروازه‌ی تاپ پرتغالی کرد که ناوگانش ۶۹ هواپیمایی و ۷۸ مقصد دارد.

تاپ پس از دریافت گل دوم به تکاپوی جبران افتاد و به خود آمد. در اینجا بود که «JACDEC» با رتبه‌‌بندی در زمینه‌ی امنیت پرواز به کمک ایرلاین پرتغالی آمد. بر اساس رتبه‌بندی این موسسه، تاپ پرتغال بالاتر از بسیاری از ایرلاین‌های معتبر اروپایی در رتبه دهم قرار گرفته است، در حالیکه نام آستریان‌ایر حتی در بین شصت ایرلاین اول این رتبه‌بندی به چشم نمی‌خورد. با این گل، تاپ نتیجه را ۱-۲ کرد.

آستریان اتریش پس از خوردن گل سعی کرد خود را جمع و جور کند، بنابراین با بهترین دفاع یعنی حمله به تلاش برای حفظ برد خود پرداخت. اتریشی‌ها با توجه به رده‌بندی جهانی اسکای‌ترکس، گل سوم را وارد دروازه‌ی پرتغالی‌های کردند. طبق این رتبه‌بندی جهانی، آستریان در گروه ایرلاین‌های ۴ ستاره قرار گرفته است در حالی که نام تاپ پرتغال در ایرلاین‌های ۳ ستاره به چشم می‌خورد. نیمه‌ی نخست با همین نتیجه به پایان رسید و دو تیم به رختکن رفتند.

۱-۴۸

در نیمه‌ی دوم با توجه به رقابت نزدیک هر دو ایرلاین، بازی با حملات ناکام دو طرف ادامه پیدا کرد تا اینکه بالاخره تاپ موفق شد با به رخ کشیدن درآمد ۲ میلیارد و ۴۸۹ میلیون یورویی خود در در سال ۲۰۱۴ در مقابل درآمد ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون یوروی آستریان در همین سال، گل دیگری به حریف بزند و بار دیگر اختلاف را به حداقل برساند.

تیم آستریان که بار دیگر خطر را در نزدیکی خود احساس می‌کرد، بر شدت حملات خود افزود و این بار به سراغ فرودگاه اصلی خود یعنی فرودگاه بین‌المللی وین رفت که در سال ۲۰۱۴ بیش از ۲۲ میلیون مسافر را جابه‌جا کرد در حالی که فرودگاه اصلی تاپ یعنی فرودگاه لیسبون پورتلا سالانه ظرفیت جابه‌جایی حدود ۱۸ میلیون نفر را دارد. به این ترتیب آستریان با این گل، نتیجه را ۲-۴ به سود خود کرد و بار دیگر با ۲ گل اختلاف از حریف پیش افتاد.

austrian_dsc3306_2012_a4_srgb1

در پایان بازی که تاپ پرتغال سراسر حمله شده بود تا نتیجه را جبران کند، گل پنجم را هم به خاطر یک حادثه‌ی تلخ دریافت کرد. آنها به خاطر سانحه‌ای که برای پرواز بروکسل- لیسبون در سال ۱۹۷۷ به وقوع پیوست و در آن ۱۳۱ تن جان باختند، بار دیگر دروازه‌ی خود را فروریخته دیدند. ظاهرا ایرلاین پرتغالی مثل تیم فوتبالش یک ستاره‌ی بی چون و چرا مثل کریستین رونالدو نداشت تا ناجی تیمش باشد.

Austrian-Airlines-3

اما این هم پایان کار نبود؛ چرا که به نظر می‌رسید آستریان می‌خواهد در هیچ زمینه‌ای حتی سوانح هوایی از رقیب اتریشی‌اش عقب نماند. اما روی این حمله‌ی خطرناک، خطر از بیخ گوش اتریشی‌ها گذشت؛ چرا که وقتی در ژانویه ۲۰۰۴ یک فروند فوکر ۷۰ متعلق به این خطوط هواپیمای در مسیر وین به برلین، هنگام لندینگ با مشکل مواجه شد، تنها ۳ نفر از ۲۸ مسافر آن دچار آسیب‌دیدگی شدند و این سانحه حادثه‌ی جانی قابل توجهی در بر نداشت.بدین ترتیب، در پایان آخرین بازی از مرحله‌ی مقدماتی جام ملت‌های اروپا، آستریان‌ایر اتریش با نتیجه‌ی پرگل ۵ بر ۳ پرتغال را پشت سر گذاشت تا در دور بعد به مصاف تیم قدرتمند انگلیسی، یعنی بریتیش‌ایرویز برود.

مسابقات قبلی جام ایرلاین‌های اروپا:

نخستین بازی از رقابت های جام ایرلاین‌های اروپا

دومین بازی از رقابت‌های جام ایرلاین‌های اروپا

سومین بازی از رقابت‌های جام ایرلاین‌های اروپا

چهارمین بازی از رقابت‌های جام ایرلاین‌های اروپا

پنجمین بازی از رقابت‌های جام ایرلاین‌های اروپا

wp_reset_query();

نظر خود را بنویسید :

نام و نام خانوادگی(الزامی)
نشانی ایمیل (الزامی)